
ANKARA-BHA
İçişleri Bakanı, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün 2025 yılı genel atama döneminde, görev puanı esasına dayalı yeni bir sistemle toplam 22 bin 45 polisin atama ve yer değiştirme işlemlerinin tamamlandığını açıkladı.
Ankara’daki Polis Müzesi Şehit Demet Sezen Konferans Salonu’nda düzenlenen törende konuşan yetkili, emniyet teşkilatındaki rütbeli personelin atamalarının bilgisayar destekli ve elektronik ortamda gerçekleştirileceğini belirterek, “Bu yeni sistemle birlikte emniyet atamalarında şeffaflık ve eşitlik esas olacak” dedi.
Verilen bilgilere göre, 2025 atamaları kapsamında:
7 bin 983 personel birinci bölgeden ikinci bölgeye,
12 bin 355 personel ikinci bölgeden birinci bölgeye,
1.707 personel ise ikinci bölgeden yine ikinci bölgeye atandı.
Yeni sistemin temelinde “Görev Puanı” bulunuyor. Bu puan, personelin çalıştığı birimin günlük puanı ile yıl boyunca o görevde kaldığı süre çarpılarak hesaplanıyor. Puanlar; görev yeri, sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyi, tercih edilme oranı ve birim bazında iş yükü gibi dört ana kriter üzerinden belirleniyor.
SMS ile bildirim dönemi başladı
Bakan, yeni uygulamayla birlikte atama sonuçlarının SMS yoluyla da bildirileceğini duyurdu. “Artık personelimize atama bilgileri bir saat içinde SMS olarak ulaşacak. Atama yazıları da 24 saat içinde sistem üzerinden illere gönderilecek” ifadelerini kullandı.
Yeni sistemin, özellikle mahrumiyet bölgelerinde görev yapan personele avantaj sağlayacağını, İstanbul gibi yoğun görev yapılan illerde çalışanlara daha yüksek puanla atama kolaylığı tanıyacağını vurguladı.
Jandarma ve Sahil Güvenlik atamaları da tamamlandı
Ayrıca Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın da 2025 yılı atamaları yapıldı. Toplamda:
Jandarma Genel Komutanlığı bünyesinde 36 bin 686 personelin,
Sahil Güvenlik Komutanlığı bünyesinde ise 1.701 personelin ataması gerçekleştirildi.
Yetkili, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, “Kutsal vatan toprağımızın dört bir yanında görev yapan kahraman polisimiz, jandarmamız ve sahil güvenlik personelimiz, milletimizin huzur ve güvenliği için görev başında olacak” dedi.
















