
İsrail askerlerinin Filistinli bedevi köyü Arakib’e düzenledikleri baskının ardından köy, 235’inci kez yıkıldığı bildirildi.
Saldırıya ilişkin açıklama, Arakib’i Savunma Komitesi Üyesi Aziz et-Turi’den geldi.
SON 15 YILDIR HEDEF ALINIYOR
İsrail askerlerinin, son 15 yıldır Arakib’deki Filistinli bedevilerin evlerini yıktığını belirten Turi, Filistinli ailelerin köyü yeniden inşa etmeye kararlı olduğunu ifade etti.
Turi, “İsrail güçlerinin Filistinlileri kışkırtmak için her yolu denediğini, onlara saldırdığını ve çete gibi davrandığını” kaydetti.
İsrail’in ilk yıkımı Temmuz 2010’da gerçekleştirdiği Arakib köyünde, 80’den fazla İsrail vatandaşı Filistinli yaşamaktadır.
Tel Aviv yönetimi, köyün “yasa dışı yollarla kurulduğunu ve yıkılması gerektiğini” öne sürüyor. Köy halkı ise bu toprakların, İsrail’in kuruluşundan çok önce dedelerinden kendilerine miras kaldığını savunuyor.
EVLER HER YIKIM SONRASI YENİDEN İNŞA EDİLİYOR
Köylüler, İsrail askerlerinin her yıkım işleminin ardından ahşap ve plastik malzemelerle evlerini yeniden inşa ederek direnişlerini sürdürüyor.
Necef bölgesindeki diğer köylerde olduğu gibi Arakib’e de elektrik ve su gibi zorunlu hizmetleri sunmayan İsrail, bölgede yaşayan Filistinlilerin arazi mülkiyetini de tanımamaktadır.
Filistin kaynaklarına göre, Tel Aviv yönetimi bugüne kadar 220 bin Filistinlinin yaşadığı 12 milyon dönümlük Necef Çölü’nün 11 milyon dönümünü istimlak etmiştir.


















