
TOKAT-Sivas SRT
“Ata Tohumlarını Koru, Geleceğini Yaşa” adlı proje çerçevesinde, ilçe genelindeki vatandaşlardan atalık tohumlar toplanarak titizlikle çoğaltılacak ve halkla buluşturulacak.
Ata tohumları belediye seralarında can bulacak
Proje kapsamında vatandaşlar, evlerinde buldukları atalık tohumları Turhal Belediyesi Halk Masa Birimi’ne teslim edebilecekler. Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, bu tohumları belediyeye ait seralarda uygun koşullarda çoğaltarak genetik müdahale edilmemiş, sağlıklı ürünler elde edecek.
Elde edilen ürünler daha sonra tekrar vatandaşlarla paylaşılacak. Projenin ana hedefi, geleneksel ve doğal tohumların yaşatılması, yerli tarımın desteklenmesi ve halkın daha doğal ürünlere ulaşmasının sağlanmasıdır.
Geleceğimizi güvence altına alacağız
Turhal Belediye Başkanı, kampanya hakkında yaptığı açıklamada projenin yalnızca tarımsal bir faaliyet olmadığını, aynı zamanda kültürel bir sorumluluk taşıdığını vurguladı.
Başkan, şunları ifade etti:
“İlçemizdeki bereketli topraklar, atalarımızdan devraldığımız atalık tohumlarımızla yeniden canlanacak. Geçmişimizin mirası ve geleceğimizin teminatı olan bu tohumları korumak ve çoğaltarak topraklarımıza kazandırmak için “Ata Tohumlarını Koru, Geleceğini Yaşa” kampanyamızı başlatıyoruz. Sizlerden bu kültürel mirasa katkı sunmanızı ve atalık tohumlarınızı bizimle paylaşmanızı rica ediyorum. Bu tohumları belediye seralarımızda özenle çoğaltıp yeniden sizlere ulaştıracağız. Bu kampanya, çocuklarımıza sağlıklı bir gelecek bırakma sorumluluğumuzun önemli bir parçasıdır. Hep birlikte toprağımızın bereketini koruyacak ve geleceğimizi güvence altına alacağız.” dedi.
















