ANKARA-Sivas SRT
Hazine ve Maliye Bakanı, Türkiye’nin son yıllarda maruz kaldığı büyük depremlerin ardından gerçekleştirilen harcamalar hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Bakan, depremle mücadele amacıyla son iki yılda yapılan harcamaların toplamda 2,6 trilyon liraya ulaştığını ifade etti.
Bakan, sosyal medya üzerinden yaptığı duyuruda, “Deprem bölgesinde uygulanan mücbir sebep hali dün itibarıyla sona erdi. Ancak depremden etkilenen mükellefler, bireysel başvuruyla mücbir sebepten yararlanmaya devam edecek. Ayrıca, birikmiş vergi borçlarını tek seferde ödemekte güçlük çeken mükelleflere faizsiz 24 ay taksit imkânı sunulacaktır.” şeklinde bilgi verdi.
İyileştirme çalışmaları sürecek
Bakan, deprem sonrası gerçekleştirilen harcamaların büyüklüğüne vurgu yaparak, “Bugünkü fiyatlarla son iki yılda deprem için yaklaşık 2,6 trilyon lira harcadık. Deprem yaralarını sarmak adına bütçe imkanlarını seferber etmeye devam edeceğiz.” dedi.
Türkiye’nin en büyük deprem felaketinin ardından, hükümetin mali destek ve iyileştirme çalışmalarının devam edeceği bildirildi.
















