Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD45,91
%0.47
EURO53,42
%-0.06
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Dış Ticaret Açığı 27% Azaldı, İhracat Düşüyor!

Dış Ticaret Açığı 27% Azaldı, İhracat Düşüyor!

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ticaret Bakanı, 2024 Kasım ayının yanı sıra ilk 11 ay ve son 12 aylık dış ticaret verilerini düzenlenen basın toplantısında kamuoyuyla paylaştı.

Açıklamaya göre, Kasım ayında ihracat, yüzde 3,1’lik bir azalışla 22,3 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. İthalat ise yüzde 2,4’lük bir artışla 29,6 milyar dolara ulaşmıştır.

“DIŞ TİCARET AÇIĞI YÜZDE 27 AZALDI”

Dengeli ekonomik büyüme ve halkın refah düzeyinin artırılmasının önemine dikkat çeken Bakan, “11 ayda dış ticaret açığımız yüzde 27 oranında azaldı.” ifadelerini kullandı.

Ocak-kasım döneminde ihracat, yüzde 2,5’lik bir artışla 238,5 milyar dolara ulaşırken, ithalat yüzde 6,4’lük bir düşüşle 311,7 milyar dolara geriledi. Bu dönemde dış ticaret açığı, yüzde 27’lik bir azalma ile 73,2 milyar dolar oldu.

Son bir yılda ise ihracat, yüzde 2,3’lük bir artışla 261,4 milyar dolar olurken, ithalat yüzde 6,8 düşüşle 340,8 milyar dolara geriledi.

İHRACATTAKİ AZALIŞIN NEDENLERİ

Bakan, ihracattaki azalışın nedenlerini şu şekilde açıkladı:

Enerji ürünleri ve işlenmemiş altın ihracatındaki düşüş, bunun başlıca sebeplerindendir. Kasım’da işlenmemiş altın ihracatı, yüzde 62 azalmıştır. Diğer bir etken ise Euro/Dolar paritesindeki gerilemedir. Ayrıca, yeni bilgisayarlı transit sisteminin (Faz 5) uygulanması sırasında yaşanan zorluklar da etkili olmuştur. Bu sistemin geçişinde sıkıntılar yaşayan ülkeler, hiç ihracat veya ithalat yapamayacaktı. Bu sistemimiz 17 Kasım’da hayata geçti ve köklü değişikliklere ihtiyaç duyuldu. Bu geçişin bize 500-600 milyon dolarlık bir kayba yol açtığını öngörüyoruz fakat bu kayıpları Aralık’ın ilk günlerinde telafi etmeyi hedefliyoruz.

TÜRKİYE EKONOMİK GÖRÜNÜMÜ

İhracattaki artış ve ithalattaki düşüşün ülke ekonomisine olumlu katkılar sağladığını belirten Bakan, Türkiye’nin büyüme oranlarıyla ilgili de şu bilgileri paylaştı:

Küresel zorluklar ve depremlere rağmen uygulanan politikalarla önemli bir ilerleme kaydedildi. Pandemi döneminde dahi Türkiye, büyüyen 3 ülkeden biri olmuştur. Türkiye ekonomisi, 2024 yılı üçüncü çeyreğinde yıllık yüzde 2,1 büyüme gösterdi ve böylece ilk üç çeyrekte toplam büyüme oranı yıllık yüzde 3,2 olarak gerçekleşti. Türkiye, son 17 çeyrektir kesintisiz büyüme kaydetmektedir. Bu 3,2’lik büyüme ortalamasına 2,2 puanlık net katkımız bulunmaktadır. Milli gelir, yıllıklandırılmış olarak 1 trilyon 260 milyar dolara ulaşmıştır. Milli gelirimizin yaklaşık dörtte üçü sanayi dışındaki sektörlerdeki büyüme ile sağlanmaktadır.

“CARİ İŞLEMLER AÇIĞI AZALDI”

Bakan, cari işlemler açığı ile ilgili olarak da şu bilgileri aktardı:

2024 yılının ilk dokuz ayında cari işlemler açığı 5,3 milyar dolar azalmıştır. 2024 yılı Eylül ayında, yıllıklandırılmış cari işlemler açığı 9,7 milyar dol

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Dış Ticaret Açığı 27% Azaldı, İhracat Düşüyor!
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Sivas SRT ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!