
ANKARA-Sivas SRT
Kuraklık nedeniyle su seviyelerinde azalma ve biyolojik kirlilik sorunları yaşayan Eğirdir Gölü için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hazırlanan 9 maddelik eylem planının son aşamaya geldiği bildirildi. Bakan, gölden gelen yeni görüntüleri sosyal medya üzerinden paylaşarak, “Eğirdir Gölü nefes almaya başladı. Eğirdir Gölü’ne can suyu olmaya devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.
Eğirdir Gölü ve çevresi, 5 Ocak 2021 tarihinde alınan bir Cumhurbaşkanı kararnamesiyle “Kesin Korunacak Hassas Alan” statüsüne kavuşmuştu. 2023 yılının Ağustos ayında yaşanan kuraklık koşulları, gölde alg çoğalması ve sucul bitki istilası gibi sorunları beraberinde getirmişti. Bu gelişmelerin ardından Bakan’ın direktifleriyle farklı kuruluşlar harekete geçmiş, Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü, Tarım ve Orman Bakanlığı, Isparta Valiliği ve üniversiteler iş birliği yaparak gerekli önlemleri belirlemiştir.
Eylem planının 8 maddesi başarıyla uygulanmıştır. Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü, göldeki sucul bitkilerin temizlenmesi ve dipteki tortuların kaldırılması için ön fizibilite raporunu tamamladı. Süleyman Demirel Üniversitesi ve Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nden bilim insanları da ekosistem değerlendirme raporu hazırlamıştır. Önümüzdeki günlerde, Hoyran Boğazı ve Eğirdir İlçesi kıyılarında dip çamuru temizliği yapılması planlanmaktadır.
Isparta İl Müdürü, söz konusu aşamanın eylem planının en kritik ve son adımını oluşturduğuna dikkat çekerek, “Plan başarıyla tamamlandığında, Eğirdir Gölü’nün korunması için büyük bir ilerleme kaydedilmiş olacak” ifadelerini kullandı. Tabiat Varlıkları Koruma Genel Müdürlüğü’nden bir yetkili ise bu çalışmalar sayesinde gölün ekosisteminin sürdürülebilir bir şekilde gelecek nesillere aktarılacağını belirtmiştir.
















