
GAZİANTEP-BHA
Yeni görevine atanan Dr. Aslan, Gaziantep’in sürdürülebilir kalkınma stratejilerinin geliştirilmesinde üniversiteler ile yerel yönetimler arasında kalıcı işbirliklerinin kurulmasında ve kamu-üniversite-sanayi işbirliklerinin sistematik hale getirilmesinde önemli bir rol üstlenecek.
İstasyon Akademi paydaş töreni ile duyuruldu
Atama, 21 Mayıs 2025 tarihinde İstasyon Gaziantep binasında gerçekleştirilen Akademi Kurulu Paydaş İş Birliği Protokol Töreni ile kamuoyuna duyuruldu. Törende konuşan Dr. Aslan, “İstasyon Akademi: Bölgesel Kalkınma ve İş Birliği” başlıklı sunumuyla yeni yol haritasını paylaştı.
Yapmış olduğu konuşmada, üniversitelerin artık sadece bilgi üreten değil, aynı zamanda uygulamada çözüm ortağı olan kurumlara dönüşmesi gerektiğini vurgulayan Aslan, şu ifadeleriyle dikkat çekti:
“Gelişim, yalnızca bireysel çabalarla değil; birlikte yürüyenlerin hikâyesidir. Artık bilgiyi sahaya indirme, ortak üretme ve birlikte kalkınma zamanıdır.”
İstasyon Akademi nedir?
2024 yılında Gaziantep Valiliği, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ve Gaziantep Ticaret Odası’nın iş birliğiyle kurulan İstasyon Gaziantep çatısı altında hayata geçirilen İstasyon Akademi, 18 üniversitenin katılımıyla sürdürülebilir bölgesel kalkınma ağı oluşturmayı hedeflemektedir.
Yeni yapı ile birlikte:
● Ortak dijital platformlar oluşturulacak,
● Araştırmacı ve ekipman envanterleri entegre edilecek,
● Lisansüstü eğitim programları bölge ihtiyaçlarına göre planlanacak,
● Ar-Ge ve istihdam modelleri geliştirilecek,
● Ulusal ve uluslararası fonlara birlikte erişim sağlanacaktır.
Dr. Ekrem Aslan kimdir?
Akademik ve yönetsel geçmişiyle dikkat çeken Dr. Ekrem Aslan;
● Türkiye Kent Konseyleri Birliği Başkanlığı yapmaktadır,
● Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde misafir öğretim üyesi olarak görev almıştır,
● Adana Çukurova Üniversitesi ve Alparslan Türkeş Üniversitesi Bilim Danışma Kurulu’nda yer almıştır,
● Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nde Koordinatörlük görevini üstlenmiştir,
● Ayrıca AB ve kamu destekli sosyal kalkınma projelerinde aktif roller üstlenmiştir.
“Gaziantep, bilim ve kalkınmanın buluşma noktası”
Konuşmasının sonunda İstasyon Akademi’nin vizyonunu özetleyen Dr. Aslan, şunları belirtti:
“İSTASYON Akademi; Gaziantep’in bilimsel birikimini sahaya aktaran, ortak aklı görünür kılan ve tüm paydaşların birlikte ürettiği bir modeldir. Sayın Valimiz Kemal Çeber, Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatma Şahin ve değerli Rektör Hocalarımızın güçlü vizyonu sayesinde bu yapı, sadece Gaziantep’in değil, bölgenin kalkınma lokomotifi haline gelecektir.”
















