
GİRESUN-BHA
Giresunspor Hentbol Takımı averajla Süper Lig’den oldu
Giresun’da bu yıl 48’incisi düzenlenen Uluslararası Aksu Festivali, 18-23 Mayıs tarihleri arasında büyük bir coşku ve katılımla gerçekleştirildi. Giresun Belediyesi tarafından düzenlenen festival, hem yerel halktan hem de çevre illerden gelen ziyaretçilerden tam not aldı.
Festivalin açılışı, 19 Mayıs akşamı festival ateşinin yakılmasıyla yapıldı. Aksu Deresi’nin denizle buluştuğu alanda yapılan etkinlikler, geleneksel Mayıs 7’si ritüelleriyle devam etti. Katılımcılar, dilek tutup dereye yedi çift, bir tek taş atarak ve sac ayaktan geçerek 3 bin yıllık gelenekleri yaşattı.
Festival süresince yerel ve uluslararası halk dansları topluluklarının gösterimleri büyük ilgi gördü. Ekipler, Giresunlu izleyicilere unutulmaz anlar yaşattı. Emre Fel konseri başta olmak üzere diğer konserler de büyük bir ilgiyle karşılandı.
Fuat Köse: Başarıyla tamamlandı
Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse, festivalin Giresun’un sosyal ve kültürel geçmişini canlandırma açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak, “Festivalimizi geçmişine ve şehrimize yakışır bir şekilde kutladık. Sosyal ve kültürel faaliyetlerimizi yaşamaya devam edeceğiz” dedi.
Festivalin organizasyonunda emeği geçenleri teşekkür eden Fuat Köse, “Giresun’un geleneksel festivali olan Aksu Festivali, bu yıl da büyük bir başarıyla tamamlandı. Gelecek yıllarda da bu coşkunun sürmesini diliyoruz” şeklinde konuştu.
















