
ANKARA-Sivas SRT
İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı, İzmir Körfezi’nde yaşanan kirlilik sorunları nedeniyle sorumlular hakkında “çevrenin kirletilmesi” suçlamasıyla soruşturma başlattı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, söz konusu kirlilik ve balık ölümleri üzerine denetimlerini artırarak, çeşitli belediyelere ve sanayi tesislerine ait arıtma tesislerini inceledi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yapılan denetimlerde, çevre kirliliğine yol açan bazı ihlaller tespit edildi. Bu ihlaller sonucunda, Menemen Atıksu Arıtma Tesisi, Çiğli Atıksu Arıtma Tesisi ve Ödemiş Atık Su Arıtma Tesisi gibi birçok tesis cezalandırıldı. Özellikle, Menemen Atıksu Arıtma Tesisi’ne toplamda 1 milyon 393 bin 755 TL ceza kesildi. Ayrıca, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Eski Foça Atıksu Arıtma Tesisi’ne de önceki ihlaller nedeniyle aynı miktarda ceza uygulandı.
Gerçekleştirilen denetimlerde, 2024 yılı itibarıyla toplamda 4 bin 936 çevre denetimi yapıldı ve 207 işletmeye yaklaşık 120 milyon TL tutarında ceza kesildi. Bu süreçte 23 tesisin faaliyetleri de durduruldu. 2024 yılı içerisinde deniz araçlarına yönelik olarak da 961 bin TL ceza uygulanmış durumda.
Başsavcılık, çevre kirliliğine sebebiyet verenler hakkında suç duyurusunda bulunarak, sorumluların cezalandırılması amacıyla kapsamlı bir soruşturma başlattı.
















