İSTANBUL – Sivas SRT
Bakan Uraloğlu, “Projenin en önemli hedeflerinden birisi güvenli TIR parkları oluşturarak özellikle kadın sürücülerin istihdamını kolaylaştırmak. Çalışmalarımızla nakliye sektöründe kadınların sayısı artacaktır.” şeklinde açıklamada bulundu. Uraloğlu ayrıca, kadın sürücü istihdam eden şirketlere destekleme kararı aldıklarını da belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Uluslararası Nakliyeciler Derneği’ni (UND) ziyaret ederek kadın TIR sürücüleri ile bir araya geldi. Uraloğlu, burada yaptığı konuşmada, “Gece-gündüz demeden, kar kış ayırt etmeden hayatımızın her anında olan, insanları sevdiklerine, yükleri ise varacağı yere güven içinde ulaştırmak için direksiyon başında fedakârca çalışan şoförlerimizin Dünya Şoförler Günü’nü kutluyoruz.” dedi.
“22 Yılda Büyük Mesafeler Kat Ettik”
Bakan Uraloğlu, ulaştırma ve lojistik sektörünün giderek daha küresel hale geldiğini ve bunun uluslararası ticaretin temel yapı taşı olduğunu ifade etti. Uraloğlu, “Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının kesiştiği bir bölgede bulunan ülkemiz, dünya ekonomik merkezleri ile hammadde kaynakları arasındaki güzergah üzerinde stratejik olarak çok önemli bir kavşaktır. Bu eşsiz konumun sunduğu potansiyelden en üst seviyede ekonomik, siyasi ve kültürel kazanç sağlamak için son 22 yılda büyük mesafeler kat ettik.” açıklamalarında bulundu.
3 Kıtada 70 Ülkeye Karayolu Taşımacılığı
Türkiye’nin altyapı problemini büyük ölçüde çözdüklerini vurgulayan Uraloğlu, “Ülkemizi; Asya, Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Kafkaslar ve Karadeniz ülkeleri arasında ulaşımın her modunda uluslararası bir koridora dönüştürdük. Bugün üç kıtada 70’e yakın ülkeye karayolu ile taşıma gerçekleştiriyoruz. 60 ülke ile karayolu taşımacılığı anlaşmamız bulunmaktadır.” dedi.
Yetki Belgesi Alan Firma Sayısı Yüzde 80 Arttı
Pandemi dönemi ve sonrasında dünya ticaretinin olumsuz etkilendiğini hatırlatan Uraloğlu, “Türkiye olarak, coğrafi konumumuz ve güçlü lojistik sektörümüz ile başarı hikayeleri yazdık. Türkiye, güçlü ulaştırma altyapısı ve üretim imkanları ile uluslararası karayolu taşımacılığında hızlı bir büyüme sürecine girdi. Pandemi öncesi dönem ile karşılaştırıldığında, bakanlığımızdan uluslararası taşıma yapmak üzere yetki belgesi alan firma sayısında yaklaşık yüzde 80, taşıt sayısında ise yüzde 46 artış göstermiştir.” dedi.
“İhraç Sefer Sayımız 1,6 Milyona Ulaştı”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının, taşımacıların sorunlarını çözmek amacıyla sektörle sürekli istişare halinde olduğunu aktaran Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bu çalışmalar neticesinde gerek Avrupa gerekse Asya ülkelerine yapılan taşıma kotalarında önemli artış sağladık, geçiş ücretlerini büyük oranda kaldırdık. Almış olduğumuz geçiş belgesi sayısı 1,7 milyona, ihraç sefer sayımız da 1,6 milyona ulaştı. Birlikte attığımız adımlar ülkemizin uluslararası ticaretine de doğrudan yansıdı ve bugün ihracatımızın yüzde 33’ü karayoluyla gerçekleştiriliyor. Ülkemizin ihracatı deprem ve talep düşüşüne rağmen 2023 yılında 256 milyar dolara ulaştı. Sadece ülkemiz ihracatında değil, transit ticarette de taşımalardan aldığımız payı arttırdık. Ülkemizin hizmet ihracatı ise 100,8 milyar dolar seviyesine erişti ve bu süreçte taşımacılı
















