Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD45,91
%0.47
EURO53,42
%-0.06
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Kuru Meyve İhracatı 2025’te Yüzde 3,1 Artış Gördü

Kuru Meyve İhracatı 2025’te Yüzde 3,1 Artış Gördü

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

ANKARA-BHA

ATO Başkanı Baran’dan e-fatura ücretlerine üst sınır çağrısı

İçeriği Görüntüle

Türkiye’nin kuru meyve ve mamulleri ihracatı, 2025 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,1 artış göstererek 851 milyon 866 bin dolara ulaştı. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) verilerine göre, ocak-haziran döneminde 138 ülke ve serbest bölgeye 171 bin 849 ton ürün ihraç edildi.

Geçen yıl aynı döneminde dış satım geliri 826 milyon 18 bin dolar seviyesindeydi. Bu yılın ilk altı ayında ise bu rakam 25 milyon dolardan fazla artış gösterdi.

Kuru üzüm ilk sırada

İhracat gelirinde lider ürün, 237 milyon 464 bin dolarla kuru üzüm oldu. Bunu 166 milyon 197 bin dolarlık değeriyle kuru incir, 151 milyon 109 bin dolarla kuru kayısı izledi.

AB ülkeleri ilk sırada, Almanya zirvede

Ülke grupları bazında en büyük alıcı, yüzde 43,1’lik pay ve 366 milyon 890 bin dolarla Avrupa Birliği (AB) ülkeleri olarak belirlendi. Ülke olarak en fazla ihracat yapılan ülke, 111 milyon 449 bin dolar ile Almanya oldu. Almanya’nın ardından 108 milyon 762 bin dolarlık alım ile ABD, 97 milyon 121 bin dolarla ise İngiltere geldi.

Çıkmaz: “Türk ürünlerine ilgi yüksek, hedef 2 milyar dolar”

Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz, Anadolu topraklarında yetişen kaliteli ürünlere dünya genelinde ilgi olduğunu ifade etti.

Tanıtım faaliyetlerinin farklı pazarlarda yoğunlaştığını belirten Çıkmaz, bazı pazarlarda daralmalar yaşandığını ancak yeni ülkelerle bu açığın kapatıldığını vurguladı:

“Hollanda, Avustralya ve Kanada gibi pazarlarda düşüşler yaşansa da, Polonya’ya ihracat yüzde 44,5, İtalya’ya yüzde 41, ABD’ye yüzde 24, İngiltere’ye yüzde 14 arttı. 2025 yıl sonuna kadar hedefimiz 2 milyar dolarlık ihracat sınırını aşmak.”

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Kuru Meyve İhracatı 2025’te Yüzde 3,1 Artış Gördü
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Sivas SRT ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!