
ANKARA-BHA
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı, Başkent’te yapımı süren Atatürk Çocukları ve Doğal Yaşam Parkı projesini tanıtmak amacıyla basın mensupları ile bir araya geldi.
Atatürk Orman Çiftliği arazisinde 940 bin metrekarelik bir alan üzerine inşa edilen park, basın mensuplarına gezi otobüsleri ve golf arabalarıyla gezdirildi. Başkan, projenin ayrıntılarına dair bilgiler paylaştı. “Burası uzun yıllar önce de Atatürk Orman Çiftliği’ydi. Özellikle buraya komşu olan bölümdeki 2 bin 200 dönümlük alanda bir hayvanat bahçesi ve birçok ağaç vardı. Önceki yıllarda buraya gelenler hatırlar. Ancak, ‘Ankapark yapacağız’ diyerek oradaki ağaçların hemen hepsi kesildi ve beton ağırlıklı bir alan haline geldi. Bununla ilgili yakında açıklamalar yapacağım. Ankaralıların gezip görebileceği hale getirdik. Bu alan daha önce topraktı. Hayvanat Bahçesi yapılmak üzere Ankara Büyükşehir’e kiralanmıştı. Bu nedenle teleferikler, Hayvanat Bahçesi’nin üzerinden geçebilmesi amacıyla inşa edildi. Geçen hafta bir teleferik firmasıyla görüştüğümde, inşaatın yüzde 10’unun tamamlanmasına rağmen, yüzde 70’inin parasının ödendiğini söyledi. Mahkeme sürecimiz devam ediyor. Bu alanı Evcil Hayvanlar Parkı olarak geliştirmeye karar verdik ve şimdi bu hale getirdik” dedi.
5 milyon metrekareye yakın yeşil alan hedefi
Geçtiğimiz yıl açılışı yapılan Atatürk Çocukları ve Doğal Yaşam Parkı’nın ikinci ve üçüncü etaplarının temmuz ayında hizmete girmesi planlanıyor. Başkan, parkta 17 bin ağaç dikildiğini belirterek, “Çocuklarımız buraya geldiğinde elmayı, armudu, ayvayı ve benzeri meyveleri dalında görebilecekler. Daha önce 140 bin metrekare açılmıştı. Bununla birlikte toplam alan 940 bin metrekareye ulaşacak. Ankapark’ın bulunduğu alan 2 bin 200 dönümlük. Ayrıca, Patent Enstitüsü’nün karşısındaki 1100 dönümü kiralamak için başvurduk. Eğer alabilirsek 5 milyon metrekareye yakın bir yeşil alan yaratmış olacağız” açıklamasında bulundu.
“Ankara’ya 20 milyon metrekare yeşil alan kazandırdık”
Başkan, seçim vaatlerinden biri olan yeşil kuşak projesinin hayata geçirildiğini vurgulayarak, “Seçimlerde yeşil kuşak projemiz vardı. Bu projeyi gerçekleştirmiş oluyoruz. Daha önce Millet Bahçesi’ni de bu projeye dahil etmiştik, o da bakanlık tarafından yapıldı. Bunu Kurtuluş Parkı’na kadar uzatıyoruz. Ayrıca valilik önündeki parkı yeniledik, Abdi İpekçi Parkı’nı da dahil ettik. Kurtuluş Parkı’na kadar yeşil bir alan olarak ortaya çıkmış oluyor” dedi.
Başkan, 2019’dan bu yana Ankara’ya kazandırılan toplam yeşil alan miktarının 20 milyon metrekareyi aştığını ifade ederek, “Önceki dönemlerde ne kadar yapıldığı hakkında bilgi sahibi değiliz. Çünkü mezarlık alanları da yeşil alan olarak sayılmış. Ancak 2019’dan bu yana başkente kazandırdığımız kullanılabilir yeşil alan toplamda 20 milyon metrekare. Yani önceki 10-15-20 yıla eşdeğer bir yeşil alan inşa ettik. Yeşil alanları daha da artırmayı planlıyoruz. Çünkü Ankara’nın artık betona değil, yeşile ihtiyacı var. İnsanlar burada ticari bir kaygı olmadan aileleriyle birlikte piknik yapabilecek, gezebilecek ve soluk alabilecekler. Ulaşım açısından da burası her yere yakın. Ankara halkının
















