
ORDU-Sivas SRT
Ordu Büyükşehir Belediyesi, LED’li yaya sistemini kentin belirli noktalarında uygulamaya koydu. Bu sistem, yayalara geçiş üstünlüğü sağlayarak ilerleyen dönemlerde kent genelinde daha fazla alanda kullanılacak.
Büyükşehir’den kavşaklarda yenilik
Ordu Büyükşehir Belediyesi, LED’li yaya sistemini kentin bazı yerlerinde faaliyete geçirdi. Yayalara öncelik tanıyan bu uygulama, gelecekte şehrin farklı bölgelerine de yaygınlaştırılacak.
Büyükşehir Belediyesi, yaya geçidi bulunan kavşaklar için sürücü ve yayaları daha etkin şekilde uyarmayı hedefleyen LED’li yaya kaldırım sistemini devreye aldı. Bunun kapsamında, ekipler LED’li zemin yaya kaldırım taşlarını sinyalize kavşaklardaki yaya geçiş güzergâhlarının başlangıç ve bitiş noktalarına yerleştirdi.
Ulaşım Daire Başkanlığına bağlı Ulaşım Planlama ve Trafik Hizmetleri Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, yayaların karşıdan karşıya geçişlerinde trafik güvenliğini artırarak farkındalık oluşturmaktır. Sistem, okul çevreleri, yoğun trafik alanları veya diğer potansiyel tehlikeli bölgelerde meydana gelebilecek kazaların önlenmesine yönelik önemli bir adım olarak öne çıkıyor. LED’li Zemin Yaya Sistemi, bağlı olduğu yaya grupları ile aynı renk ve sürede çalışıyor.
Pilot bölge uygulaması faaliyete geçti
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı’nın talimatıyla geçtiğimiz ay Altınordu ilçesi Akyazı Mahallesi’nde inşa edilen kavşakta LED’li zemin yaya sistemi uygulaması başladı. Bu pilot uygulamanın ardından, yeni nesil LED teknolojili trafik ışıklarının ve dekoratif sinyalizasyon sistemlerinin tüm sinyalize kavşaklarda yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Yayalar uygulamadan memnun
Öte yandan, Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen LED Işıklı Yaya Geçitleri ve Dekoratif Sinyalizasyon Sistemleri, yayalar tarafından büyük bir ilgiyle karşılandı.
















