
Mehmet YILMAZ/RİZE-BHA
Rize İl Sağlık Müdürlüğü, ildeki sağlık hizmetlerinin mevcut durumu ve gelecekteki planları hakkında basın mensuplarını bilgilendirmek amacıyla kapsamlı bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantı, İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Gökhan Demiral’ın başkanlığında yapıldı ve yerel ile ulusal medya temsilcileri yoğun ilgi gösterdi.
Müdürlük toplantı salonunda yapılan buluşmada, sağlık altyapısına yönelik yatırımlar, mevcut hizmetlerin durumu ve yeni projeler detaylı olarak ele alındı. Ayrıca, sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak üzere yürütülen çalışmalar hakkında bilgiler paylaşıldı.
RİZE’DE SAĞLIK YATIRIMLARI HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR
Toplantıya, Sağlık Hizmetleri Başkanı Op. Dr. Talip Başak, Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Gürkan Altuntaş, Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Doç. Dr. Gökhan Telatar ve Destek Hizmetleri Başkanı Davut Aksoy katılarak kendi uzmanlık alanları hakkında bilgiler sundular.
Doç. Dr. Gökhan Demiral, basınla güçlü bir iletişimin halkı doğru bilgilendirmede önemli bir rol oynadığını vurguladı. Demiral, “Şeffaf bir yönetim anlayışıyla çalışmalarımızı kamuoyuyla paylaşmak, hizmet kalitemizin artmasına katkı sağlıyor,” dedi. Ayrıca, sağlık çalışanlarının özverili çabalarına da değinen Demiral, tüm paydaşlarla iş birliği içinde hizmetleri geliştirmeyi hedeflediklerini ifade etti.
EVDE DİYALİZ HİZMETİ GELİYOR
Yaz aylarında artan hasta yoğunluğuna dikkat çeken Demiral, il dışından gelen diyaliz hastalarının planlı hareket etmeleri gerektiğini belirtti. Rize’de 78 diyaliz cihazının bulunduğunu ve 262 hastaya hizmet verildiğini aktaran Demiral, sosyokültürel ve tıbbi olarak uygun hastalar için evde diyaliz uygulamasını başlatacaklarını duyurdu. Bu uygulama ile hastalar, gece boyunca diyaliz işlemlerini gerçekleştirecek ve gündüz yaşamlarına normal şekilde devam edebilecekler.
“BAKANIMIZIN DESTEĞİYLE GÜÇLENİYORUZ”
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu’na teşekkür eden Demiral, bakanlığın Rize’ye verdiği önemin altını çizdi. Personel sayısında artış yapıldığını belirten Demiral, yıl sonuna kadar sağlık çalışanı sayısının 5.900’e ulaşmasını beklediklerini ifade etti.
2024 yılı içinde kentteki sağlık tesislerine toplamda 4 milyon başvuru yapıldığını açıklayan Demiral, vatandaşlara özellikle birinci basamak sağlık hizmetlerine öncelik vermeleri çağrısında bulundu.
ŞEHİR HASTANESİ VE İLÇELERE YENİ TESİSLER
Demiral, Rize Şehir Hastanesi inşaatının yüzde 55 seviyesine ulaştığını ve sürecin planlandığı gibi ilerlediğini aktardı. Güneysu’da 100 yatak kapasiteli yeni hastane binasının Eylül ayında tamamlanacağının bilgisini vererek, Çayeli, Fındıklı, Ardeşen ve Çamlıhemşin ilçelerinde yeni hastane yatırımlarının da çeşitli aşamalarda olduğunu belirtti.
Ayrıca, il genelinde yeni Aile Sağlığı Merkezleri kurulacağı ve 112 acil hizmetleri için özel tesislerin inşa edileceği toplantıda açıklanan diğer önemli başlıklar arasında yer aldı. Birinci basamak sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesinin, hastanelerdeki yoğunluğu azaltmak açısından kritik olduğu vurgulandı.
















