
İkinci dönemi başladıktan sonra ilk basın brifingini gerçekleştiren yeni Beyaz Saray Sözcüsü, gündeme dair değerlendirmelerde bulundu. Başkanın, görevinin ilk haftasında birçok federal çalışanın işine son vermesiyle ilgili sorulara yanıt veren Sözcü, bu durumu Başkanın yetkisi içinde değerlendirdi.
27 yaşındaki Sözcü, “Kendisi yürütme organının başıdır ve bu nedenle yürütme organı içinde istediği kişiyi görevden alma yetkisine sahiptir” ifadelerini kullandı.
Sözcü, Beyaz Saray’ın Başkanın bu konuda yetkili olduğunu düşündüğünü ve istemediği bir kişiyle çalışmayacağını vurguladı.
BİRÇOK KİŞİ Görevden Alındı
Başkan, 20 Ocak’ta göreve başlamasının ardından başta Adalet Bakanlığı olmak üzere birçok federal kurumda görev yapan kişilerin işine son vermişti.
Kongredeki muhalefet, Başkan tarafından görevden alınan kişiler arasında daha önce kendisine karşı soruşturma yürüten isimlerin de bulunduğu iddialarını eleştirmişti.
SIKI DİSİPLİN VE AZALAN SIZINTILAR GÖZE ÇARPIYOR
Yeni dönemin ilk günlerinde Beyaz Saray’da daha az bilgi sızıntısı ve sıkı disiplin uygulamaları dikkat çekiyor.
Bir medya kuruluşundaki habere göre, Başkanın yakın çevresi, önceki dönemine kıyasla daha işlevsel ve disiplinli bir yönetim oluşturma kararlılığında.
Bu kapsamda, Beyaz Saray’daki bilgi sızıntılarını önlemek için yoğun çaba harcanıyor.
Ayrıca, Başkan’a erişim konusunda yeni düzenlemelere gidildiği bildiriliyor.
Beyaz Saray’a yakın bir kaynak, “Yeni yönetim tam bir kara kutu. Onların istedikleri dışında hiçbir şey sızmıyor” dedi.
Büyük değişikliklerden biri, Beyaz Saray Özel Kalem Müdürü ve diğer yardımcıların, rastgele kişiler ile muhabirlerin Başkan’ı doğrudan arama imkanlarını kısıtlamaları oldu.
Önceden, arayanlar Başkan ile iletişim kurabiliyor ve taleplerine yanıt alabiliyordu. Ancak şu anda Başkan’ın, işine daha fazla odaklanmayı tercih ettiği ve telefonlara daha az yanıt verdiği ifade ediliyor.


















