Hazine ve Maliye Bakanlığı, Bakan Mehmet Şimşek’in, Katar ve Kuveyt’e resmi ziyaret gerçekleştireceğini duyurdu. Bakan Şimşek bu ziyaretlerde yatırımdan sorumlu bakanlarla görüşecek ve ayrıca yatırımcılarla buluşacak. Türk ekonomi yönetimi, yatırım olanaklarını artırmak amacıyla uluslararası temaslar kurmaya ve ziyaretlerde bulunmaya devam ediyor.
Bu kez Katar ve Kuveyt’te üst düzey temaslar kurulacak. Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan alınan bilgilere göre, Bakan Şimşek, bugün Katar’da temaslarda bulunacak. İlk olarak Katar’ın başkenti Doha’da, Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile bir araya gelecek. Ardından Maliye Bakanı Ali bin Ahmed el-Kevari ve Katar Yatırım Otoritesi CEO’su Mansur bin İbrahim el-Mahmud ile görüşmeler yapacak. Ayrıca “Invest in Türkiye” programı kapsamında yatırımcılarla buluşacak.
Doha temaslarının ardından Bakan Şimşek, Kuveyt’e geçecek. Kuveyt ziyaretinde Maliye Bakanı ve Ekonomi ve Yatırımlardan Sorumlu Devlet Bakanı Nura Süleyman el-Fassam ile Kuveyt Yatırım Otoritesi CEO’su Ganim Süleyman el-Guneyman ile görüşmeler gerçekleştirecek. Kuveyt’te düzenlenecek yatırımcı toplantısının ardından Türkiye’ye dönecek.
Bu ziyaretlerde, Katar ve Kuveyt ile ticaret ve yatırım ilişkilerini güçlendirme ve yeni iş birlikleri kurma hedeflenmektedir. Bakan Şimşek’in bu temaslarla, Türkiye’nin yatırım imkanlarını ve ekonomik potansiyelini Körfez ülkelerine tanıtmayı amaçladığı belirtilmektedir. Türkiye’nin stratejik konumu ve sunduğu yatırım avantajlarıyla, Katar ve Kuveyt gibi zengin kaynaklara sahip ülkelerle iş birliğinin güçlenmesi ekonomik açıdan önem taşımaktadır.
Sonuç olarak, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in Katar ve Kuveyt ziyaretleri, Türkiye’nin uluslararası arenadaki ekonomik ilişkilerini güçlendirmeyi ve yatırımcılarla daha yakın iş birlikleri kurmayı hedeflemektedir. Bu ziyaretlerin Türkiye’nin ekonomik büyümesine olumlu katkılar sağlaması beklenmektedir.


















