
ANKARA-Sivas SRT
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, İran İslam Cumhuriyeti yol ve şehir planlama bakanı ile bir görüşme gerçekleştirdi. Demiryolu ile yük taşımacılığında kapasitenin 1 milyon tona çıkarılması hususunda anlaşmaya varıldığını açıklayan Bakan, “Van-Tahran yolcu trenlerinin bilet satışlarını ise 20 Şubat’ta başlatıyoruz.” ifadesinde bulundu.
Bakan, iki ülke arasındaki karayolu, demiryolu ve havayolu taşımacılığı konularının ele alındığı bir toplantının yapıldığını belirtti. Toplantının ardından ortak bir basın açıklaması gerçekleştirildi.
İran heyetinin ziyaretinin, iki ülke arasındaki ilişkilerin daha da geliştirilmesine katkı sağlayacağını ifade eden Bakan, açıklamasında şunları dile getirdi:
“Karayolları taşımacılığına dair daha pratik nasıl hareket edebileceğimizi ve karşılıklı vergilendirmeleri nasıl kaldırabileceğimizi konuştuk. Heyetlerimizin bir araya gelerek bazı konularda daha pratik çözümler üretmesi için karar aldık.”
“Van-Tahran yolcu trenlerinin bilet satışlarını 20 Şubat’ta başlatıyoruz”
Ulaştırma ve altyapı ilişkilerinin geliştirilmesi ve iki ülke arasında iletişimin artırılması gibi hususların da ele alındığını kaydeden Bakan, demiryolu ile yolcu ve yük taşımacılığı konusundaki mutabakatları da paylaştı. Daha hızlı gümrük işlemleri konusunda da fikir birliğine varıldığını belirten Bakan, “Van-Tahran yolcu trenlerinin bilet satışlarını ise 20 Şubat’ta başlatıyoruz.” şeklinde konuştu.
















