
ANKARA-Sivas SRT
Sanayi ve Teknoloji Bakanı, Türkiye Yeşil Sanayi Projesi ve Türkiye Organize Sanayi Bölgeleri Projesi ile yeşil teknoloji girişimlerine 700 milyon dolardan fazla finansman sağlandığını açıkladı. Bakan, yeşil dönüşümün Türkiye’nin büyüme ve kalkınma açısından tarihi bir fırsat sunduğunu belirtti.
Açıklamasında, net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda teknolojinin kritik bir rol oynayacağını dile getiren Bakan, “Yeşil teknolojilere yönelik talep, 2035 yılına kadar yıllık 2 trilyon dolarlık bir ekonomi yaratacak,” ifadelerini kullandı.
Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Teşkilatı (UNIDO) ve Küresel Çevre Fonu (GEF) işbirliğiyle gerçekleştirilen “Küresel Temiz Teknolojiler Girişimcilik Programı (GCIP) Türkiye 2024 Hızlandırıcı Programı Ödül Töreni”ne katılan Bakan, yeşil dönüşümün öneminin toplumda geniş bir kesim tarafından kabul edildiğini ifade etti. Ayrıca, Türkiye’nin son 22 yıl boyunca sürdürülebilir kalkınma yaklaşımıyla birçok projeyi hayata geçirdiğini belirtti.
Yeşil dönüşüm için 5 milyar euro finansman hedefi
Bakan, “Türkiye Yeşil Sanayi Projesi” ve “Türkiye Organize Sanayi Bölgeleri Projesi” ile yeşil teknolojilere 700 milyon dolardan fazla destek sağlandığını ifade etti. Ayrıca, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile işbirliği içinde kurulan Türkiye Endüstriyel Karbonsuzlaştırma Yatırım Platformu aracılığıyla, 2030 yılına kadar sanayicilere 5 milyar euro finansman sağlamayı hedeflediklerini kaydetti.
Bakan, yeşil dönüşümün yalnızca sanayideki teknolojik gelişmeleri değil, aynı zamanda yerli ve milli teknolojilere de yatırım yapılmasını kapsadığını vurguladı.
Yeşil teknolojilere 22 milyar lira destek
Türkiye’nin yeşil teknoloji ve inovasyon alanında öncü bir ülke olma hedefini dile getiren Bakan, bu amaçla TÜBİTAK tarafından son 22 yıl içinde 3 bin 746 bilim insanına toplamda 22 milyar lira destek sağlandığını belirtti. Ayrıca, yeşil üretim süreçlerine yönelik Ar-Ge çalışmalarına özel olarak 175 milyon dolar ayırdıklarını açıkladı.
Bakan, yeşil teknolojilere yönelik girişimlerin artırılması ve genç girişimcilerin projelerini hayata geçirmelerinin öncelikli hedefleri arasında olduğunu ifade ederek, Türkiye’nin yeşil teknolojilerdeki liderlik vizyonunu sürdüreceklerini belirtti.
Kadın girişimcilerin rolü önemli
Programda dikkat çeken bir diğer husus, 7. çağrıya katılan 36 takımdan 23’ünün kadın girişimciler tarafından yönetilmesiydi. Bakan, kadın girişimcilerin başarılarının önemli bir “umut vesilesi” olduğunu ve Türkiye’nin teknolojik gelişimindeki katkılarının her zaman değerli olduğunu vurguladı.
Bu yıl Türkiye’de gerçekleştirilecek Global Cleantech Innovation Days etkinliğinde dereceye giren takımların ülkeyi temsil edeceğini belirten Bakan, Bakanlık olarak Türkiye Yüzyılı’nda teknoloji girişimciliği ekosistemini daha da güçlendireceklerini ve bu alanda önemli başarı hikayeleri yazmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
















