
ANTALYA-BHA
Bu yıl 4. kez düzenlenecek olan Uluslararası Antalya Yörük Türkmen Festivali’nin basın toplantısı Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde Döşemealtı Düzlerçamı Piknik Alanı’nda gerçekleştirildi. Toplantıya Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı ve yerel yönetim temsilcileri katılarak, misafir Türkmen temsilcileri ve basın mensuplarıyla bir araya geldi.
FESTİVAL YÖRÜK GÖÇÜ İLE BAŞLAYACAK
Festival, 30 Mayıs – 1 Haziran tarihleri arasında Döşemealtı Düzlerçamı mevkiindeki Karaman Piknik Alanı’nda gerçekleşecek. Başkan, festivalin Yörük kültürünün zengin yönlerini bir araya getireceğini belirtti. Festival öncesinde, 29 Mayıs 2025 Perşembe günü düzenlenecek olan Yörük Türkmen Belediyeleri Forumu ile Yörük Türkmen belediyeleri arasındaki işbirliğinin artırılacağını ifade etti. Festivalin açılışı 30 Mayıs Cuma günü saat 10.00’da Cumhuriyet Meydanı’nda yapılacak olan Atatürk Anıtı’na çelenk sunma töreni ile başlayacak. Duygu dolu anların yaşanacağı bu etkinlik, geleneksel göç duası ve temsili Yörük Göçü canlandırması ile devam edecek ve Cumhuriyet Meydanı’ndan başlayarak Karaalioğlu Parkı’nda sona erecek.
KÜLTÜR, SANAT VE SPOR GÖSTERİLERİ
Festivalin Türk dünyasından gelen misafirlerle dolu bir atmosfer yaratacağını belirten Başkan, toplamda 529 katılımcının 25 farklı Türk devleti ve topluluğundan geleceğini vurguladı. Ayrıca, Yörük-Türkmen kültürünün sembollerinden olan halk oyunları, atlı okçuluk, kılıç ve akrobasi gösterileri ile cirit müsabakalarının festivalde yer alacağını duyurdu. Geleneksel el sanatlarının sergileneceği stantlarda ise 69 sanatçı ve zanaatkârın katılacağı ifade edildi.
KIRAÇ, FUNDA ARAR VE UĞUR ÖNÜR KONSERLERİ
Festivalin müzik programı hakkında bilgi veren Başkan, 30 Mayıs Cuma günü Kıraç, 31 Mayıs Cumartesi günü Funda Arar ve 1 Haziran Pazar günü Uğur Önür’ün sahne alacağını açıkladı.
ÖZGÜR ÖZEL DE FESTİVALİ ZİYARET EDECEK
Başkan ayrıca, Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı’nın Antalya’ya geleceğini duyurarak, 1 Haziran Pazar günü Yörük kardeşleriyle bir araya geleceğini ve saat 18.00’de halkla buluşacağını belirtti.
BAŞKAN BÖCEK ALANI GEZDİ
Basın toplantısının ardından Başkan, kıl çadırda Yörüklerle birlikte Teke yöresine ait halk oyunları oynadı ve sipsi dinleyerek, etkinliğin coşkusuna katıldı. Daha sonra alanı gezerek, yayık ayranı karıştırıp misafirlere ikram eden Başkan, Türkmen ve Yörük dernekleri temsilcileriyle hatıra fotoğrafı çektirdi.
















