Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD45,91
%0.47
EURO53,42
%-0.06
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Bağımlılıkla Mücadelede Yeni Stratejiler

Bağımlılıkla Mücadelede Yeni Stratejiler

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

ANKARA-BHA

Bağımlılıkla Mücadele Yüksek Kurulu, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Ali Demir başkanlığında Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde bir araya geldi. Toplantıya, çeşitli bakanlar, kurumsal temsilciler ve üst düzey yöneticiler katıldı.

Toplantının başlangıcında konuşan Demir, 15 Ekim 2024 tarihinden bu yana yürütülen faaliyetlerin değerlendirilerek 2024-2028 stratejik eylem planlarının gündeme alınacağını belirtti. Bu çerçevede, İçişleri Bakanlığı ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti tarafından yürütülen atık sulardan yasa dışı madde takibi gibi yenilikçi projelerin yanı sıra diğer bakanlıkların önleyici çalışmalarına dikkat çekildi.

130 binden fazla metruk bina kontrol altına alındı

Demir, 2020’den bu yana alınan 85 kurul kararının yüzde 90’ının başarıyla uygulandığını ifade ederek, uygulama aşamasındaki kararların kararlılıkla sürdürüldüğünü vurguladı.

Uyuşturucu arzıyla mücadele kapsamında Emniyet ve Gümrükler Muhafaza birimlerinin yapılandırıldığını, sahada narkotim ekiplerinin aktif rol üstlendiğini ve vatandaşların “Uyuyorsan Uyuma” uygulaması gibi araçlarla bu sürece katıldığı bilgisini veren Demir, 130 binden fazla metruk binanın kontrol altına alındığını açıkladı.

Sağlık Bakanlığı’nın çalışmaları sayesinde ülke genelindeki sigara bırakma polikliniği sayısının 680’e yükseldiğini belirten Demir, başlatılan “Sigara İçme, Sağlığını Koru” kampanyası ile bu polikliniklere başvurularda yüzde 80 oranında artış yaşandığını kaydetti.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı” aracılığıyla okullarda farkındalık çalışmalarını sürdürdüğünü, risk altındaki çocuklar için ise “Okulda Bağımlılığa Müdahale Projesi” uygulandığını belirten Demir, bağımlılıkla mücadelede pek çok kurumun koordineli bir şekilde çalıştığını aktardı.

Yeşilay, RTÜK ve Diyanet İşleri Başkanlığı’nın önemli katkıları

Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın gençleri koruma yönündeki faaliyetlerini devam ettirdiğini, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın tütün mamulleriyle ilgili denetimlerin etkin bir şekilde yürütüldüğünü ifade eden Demir, bağımlılıkla mücadelede kamu kurumları yanı sıra Yeşilay, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ve Diyanet İşleri Başkanlığı’nın da önemli görevler üstlendiğini belirtti.

Yasa dışı bahis ve kumarla mücadele alanında da önemli adımlar atıldığını belirten Demir, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından güvenli internet uygulamalarının hayata geçirildiğini, Mali Suçları Araştırma Kurulu’nun finansal alanda etkin rol oynadığını aktardı.

Bu çalışmaların temelinde, önleyici ve iyileştirici yaklaşımların bir araya getirildiğini vurgulayan Demir, mücadeleye toplumun her kesiminin katılması gerektiğinin altını çizdi. “Bu mücadele yalnızca kurumların değil, tüm toplumun ortak mücadelesidir. Sağlıklı bir gelecek için bağımlılığa karşı birlikte duralım,” sözleriyle çağrısını yineledi.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Bağımlılıkla Mücadelede Yeni Stratejiler
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Sivas SRT ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!