
ANKARA-BHA
Hekimsen Genel Başkanı Dr. Adil Kurban, Hekimsen’e yönelik gelen eleştirileri sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiği ayrıntılı bir açıklama ile yanıtladı. “Kendilerini ‘diğer sağlık çalışanlarının temsilcisi’ olarak adlandıran, sağlık çalışanlarını yanıltan ve hekimlere karşı düşmanlık besleyenler için bir cevabımız var” diyerek söze başlayan Kurban, “Sağlık çalışanlarını yanıltan ve hekimleri dışlayanlara net bir mesajımız var. Artık bu anlayışın dönemi sona erdi” dedi.
Kurban, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Hekim sendikacılığının ne yaptığına dair ilgilenmediğinizi söylüyorsunuz, “bize ne gerek var” diyorsunuz. Peki, siz ne yaptınız? Yıllarca yanlışları görmezden gelerek sağlık çalışanlarının haklarını kaybetmelerine göz yummadınız mı? Hekimlerin haklarını hiçe sayarak onlara düşük maaşlar önerip bunu savunmaya çalışan siz değil misiniz?! Bugün binlerce hekim, hemşire ve diğer sağlık çalışanı sizin bu yanlış politikalarınız yüzünden yurt dışına gitmedi mi?”
Dr. Kurban, Hekimsen’in başarıları arasında 4.000’e yakın davanın kazanılmasını, akademik ödemeleri sağlamak için yapılan çalışmaları, konut kooperatiflerinin kurulmasını, sosyal destekleri, akademik ödülleri ve dijital iletişim uygulamalarının hayata geçirildiğini sıraladı.
“14 Mart’ı bile Tıp Bayramı olmaktan çıkardınız”
Deprem sürecinde sağlanan yardımlara da değinen Kurban, Hekimsen’e katılımın tamamen gönüllü ve ilkeli olduğunu vurguladı. “Deprem döneminde en büyük yardımı biz sağladık. Ancak bu yardımlar, bazı gruplar tarafından suçlamaya dönüştürüldü. Oysa aramızdan bazı “sendikacılar” otel satın alırken, bazıları insanları zorla sendikalarına üye yapmaya çalıştı. Ancak bizim yanımızda, hekimler ve diğer sağlık çalışanları gönüllü olarak yer aldı. 14 Mart’ı bile Tıp Bayramı olmaktan çıkardınız, hekimlerin bu mesleğe kattığı değeri görmezden geldiniz. Bize üye olan meslektaşlarımızı, kendi sendikanıza başvurmuş gibi gösterip sisteme kaydettiniz. Yakalandığınızda ise “yanlışlık” bahanesiyle yanıt verdiniz. E-Devlet üzerinden üyelik sistemine engel oldunuz. Bu durum, bizi az göstermeye ve haklarımızın kaybolmasına yol açtı!” ifadelerini kullandı.
2022 yılında yapılan eylemlerin etkisine de dikkat çeken Kurban, “Sizin 10 yıllık toplamınızdan daha çok etki yarattı” şeklinde konuştu. Hekimsen’in sendikacılığına yeni bir model kazandırdığını vurguladı.
Dr. Kurban, “Biz ne yaptık” başlığı altında Hekimsen’in gerçekleştirdiği çalışmaları şöyle sıraladı:
“Her siyasi görüşten hekim, bir çatı altında sadece hakkını aradı”
“Her türlü tehdide rağmen birleşerek, her siyasi görüşten hekim, tek çatı altında sadece hakkını savundu. Hukuk sistemimiz ile 4.000 civarında davayı üyelerimiz lehine kazanarak, Sağlık Bakanlığı ve teşkilatını da yasalarla uyumlu olmaya zorladık. Üniversite öğretim üyeleri dâhil birçok sağlık çalışanının nöbet ve ek ödemelerinin alınmasını sağladık. Ankara’da yüzlerce üyemize 2 milyon TL’lik kaynakla, sosyal donatılı konut kooperatifleri kurduk. Şimdi ikinci ve üçüncü etapları da hayata geçireceğiz. Diyarbakır’da benzer projeleri de yürütüyoruz. Peki, siz ne yaptınız?”
“İlk defa bir Hekimlik Meslek Kanunu Taslağını biz hazırladık”
%32 ind
















