
İZMİR-BHA
İzmir Tarım ve Orman İl Müdürlüğü gözetiminde gerçekleştirilen “Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi Projesi” çerçevesinde “Ayçiçeği Üretimi Geliştirme Projesi” ile yerli ve hibrit ayçiçeği tohumları üreticilere teslim edildi.
Etkinlik, İzmir’in Menemen ilçesi Seyrek Mahallesi’nde düzenlenerek, Menemen, Aliağa ve Çiğli’de ayçiçeği üretimi yapan 45 üreticiye toplamda 2.125 dekar alanda ekimi yapılmak üzere 85 torba TR 2242 CL yerli hibrit ayçiçeği tohumu verildi.
Törende, İzmir Tarım ve Orman İl Müdürü Mustafa Şahin, 2024 üretim sezonunda 31 bin 738 dekar alanda yağlık ayçiçeği ekimi gerçekleştirildiğini ve 7 bin 971 ton ürün elde edildiğini belirtti.
Ayçiçeğinin kuraklığa karşı dayanıklı bir bitki olduğunu vurgulayan Şahin, “Daha fazla sulama gerektiren ürünler yerine, suya daha az ihtiyaç duyan ayçiçeği ekimini bölgemizde artırmayı hedefliyoruz ve bu amaçla projeler geliştiriyoruz. TAKE kapsamında yürütülen Ayçiçeği Üretimi Geliştirme Projesi de bu projelerden biri. Projenin bütçesinin yüzde 50’si Bakanlığımız tarafından karşılanmaktadır. Bugün burada dağıtılan tohumlar tamamen yerli TR 2242 CL hibrit ayçiçeği tohumlarıdır. Bu tohum, yüksek verim, yağ oranı ve dane ağırlığı ile öne çıkan bir üründür” şeklinde konuştu.
Şahin, kuraklık ve su sıkıntısının tüm dünyanın gündeminde olduğunu belirtirken, tarımın bu durumdan etkilendiğini ve daha az suya ihtiyaç duyan ürünlere yönelmek gerektiğini vurguladı. “Artık sadece üretmek yeterli değil. Değişen dünya koşullarını göz önünde bulundurarak üretim yapmalıyız. Bakanlık olarak, su kısıtları konusunda Yeni Destekleme Modelini oluşturmuş durumdayız. Su azlığı yaşayan havzalarda, bu durumu ortadan kaldırmaya yönelik olarak daha az su isteyen ürünlerle bir üretim planı geliştirilmiştir” dedi.















