
ANKARA-BHA
Küresel gıda ticaretinde kaydedilen daralmaya rağmen, Türk gıda ürünleri uluslararası arenada yükselişini sürdürüyor. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) verilerine göre, Türkiye yılın ilk dört ayında toplam 4 milyon 333 bin 686 ton hububat, bakliyat, yağlı tohum ve mamul ihracatı yaptı. Bu ihracattan sağlanan gelir ise 4 milyar 179 milyon 581 bin dolar olarak kaydedildi.
Geçen yılın aynı dönemine kıyasla ihracat miktarında yüzde 5, değer bazında ise yüzde 5,5 bir artış görüldü.
Orta Doğu’da Irak ilk sırada
En fazla ihracat gerçekleştirilen bölge, 1 milyar 400 milyon 996 bin dolarla Orta Doğu ülkeleri oldu. Afrika 998 milyon 735 bin dolarla ikinci, Avrupa ise 626 milyon 352 bin dolarla üçüncü sırada yer aldı. Ülke bazında ise Irak, 647 milyon 582 bin dolarla listede ilk sırayı aldı. Irak’ı 266 milyon 534 bin dolarla ABD, 219 milyon 53 bin dolarla Suriye takip etti.
Suudi Arabistan’a ihracat yüzde 63 arttı
İhracat artışında dikkat çeken ülkeler arasında Suudi Arabistan ön plana çıktı. Bu ülkeye yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 63,3 artışla 158 milyon 490 bin dolara ulaştı. Cezayir’e ihracat yüzde 43,8 artışla 161 milyon 548 bin dolara, Almanya’ya ise yüzde 18’lik bir artışla 143 milyon 392 bin dolara yükseldi.
“Artış, ürünlerin kalitesiyle ilgili”
Türkiye İhracatçılar Meclisi Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı, sektör genelindeki gelişmelere dikkat çekerek, özellikle büyük ithalatçılardan olan ülkelerde söz konusu talep düşüşüne işaret etti. Ancak Türkiye’nin ihracatını artırmasının, düzenli olarak talep edilen ürünlerin yüksek kalitesine bağlı olduğunu ifade etti.
“Dış ticaret iklimindeki olumsuzluklara rağmen, Türk gıda ürünlerine karşı artan talep, ürünlerimizin kalitesiyle doğrudan ilişkilidir” dedi.















