Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD45,91
%0.47
EURO53,42
%-0.06
  1. Haberler
  2. Genel
  3. ‘Türkiye Gıda İhracatında Rekor Artış Yaşanıyor!’

‘Türkiye Gıda İhracatında Rekor Artış Yaşanıyor!’

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

ANKARA-BHA

Küresel gıda ticaretinde kaydedilen daralmaya rağmen, Türk gıda ürünleri uluslararası arenada yükselişini sürdürüyor. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) verilerine göre, Türkiye yılın ilk dört ayında toplam 4 milyon 333 bin 686 ton hububat, bakliyat, yağlı tohum ve mamul ihracatı yaptı. Bu ihracattan sağlanan gelir ise 4 milyar 179 milyon 581 bin dolar olarak kaydedildi.

Geçen yılın aynı dönemine kıyasla ihracat miktarında yüzde 5, değer bazında ise yüzde 5,5 bir artış görüldü.

Orta Doğu’da Irak ilk sırada

En fazla ihracat gerçekleştirilen bölge, 1 milyar 400 milyon 996 bin dolarla Orta Doğu ülkeleri oldu. Afrika 998 milyon 735 bin dolarla ikinci, Avrupa ise 626 milyon 352 bin dolarla üçüncü sırada yer aldı. Ülke bazında ise Irak, 647 milyon 582 bin dolarla listede ilk sırayı aldı. Irak’ı 266 milyon 534 bin dolarla ABD, 219 milyon 53 bin dolarla Suriye takip etti.

Suudi Arabistan’a ihracat yüzde 63 arttı

İhracat artışında dikkat çeken ülkeler arasında Suudi Arabistan ön plana çıktı. Bu ülkeye yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 63,3 artışla 158 milyon 490 bin dolara ulaştı. Cezayir’e ihracat yüzde 43,8 artışla 161 milyon 548 bin dolara, Almanya’ya ise yüzde 18’lik bir artışla 143 milyon 392 bin dolara yükseldi.

“Artış, ürünlerin kalitesiyle ilgili”

Türkiye İhracatçılar Meclisi Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı, sektör genelindeki gelişmelere dikkat çekerek, özellikle büyük ithalatçılardan olan ülkelerde söz konusu talep düşüşüne işaret etti. Ancak Türkiye’nin ihracatını artırmasının, düzenli olarak talep edilen ürünlerin yüksek kalitesine bağlı olduğunu ifade etti.

“Dış ticaret iklimindeki olumsuzluklara rağmen, Türk gıda ürünlerine karşı artan talep, ürünlerimizin kalitesiyle doğrudan ilişkilidir” dedi.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
‘Türkiye Gıda İhracatında Rekor Artış Yaşanıyor!’
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Sivas SRT ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!