Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD45,91
%0.47
EURO53,42
%-0.06
  1. Haberler
  2. Genel
  3. 2025’te Türkiye’yi yüksek teknoloji merkezi yapacak!

2025’te Türkiye’yi yüksek teknoloji merkezi yapacak!

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

ANKARA-Sivas SRT

Sanayi ve Teknoloji Bakanı, 2025 yılı hedeflerini kamuoyuna duyurdu. Ülkenin yüksek teknoloji yatırımlarıyla sanayi alanında kilit bir merkez haline geleceğini belirten Bakan, biyoteknolojiden sanayi robotlarına kadar pek çok alanda bu yıl hızlı gelişmeler yaşanacağını ifade etti.

2024 yılı başarıları

Bakan, Türkiye’nin 2024 yılını pek çok başarıyla geçirdiğine dikkat çekerek, insanlı uzay misyonları ve TÜRKSAT 6A gibi projelerle dünya sahnesinde yer aldığını vurguladı. Türkiye’nin en iddialı yüksek teknoloji projelerini kendi imkanlarıyla gerçekleştirebilen bir ülke olduğunu söyledi.

Yüksek teknoloji üretimi ve ihracatındaki hedefler

2025 yılı için yüksek teknoloji üretim ve ihracatının artırılmasına yönelik büyük bir ivme sağlamayı planladıklarını belirten Bakan, bu yıl 7 milyar dolara yakın yatırımın ülkeye kazandırılmasının hedeflendiğini açıkladı. Ayrıca, gelecek ay 2 milyar doların üzerinde bir yatırım paketinin duyurulacağı belirtildi.

Elektrikli araç yatırımları

Bakan, BYD’nin yeni nesil elektrikli araç yatırımının Türkiye’ye çekilmesinin önemine değindi. 2026 yılında üretime başlanacak olan bu yatırımın yanı sıra, küresel markaların Türkiye’deki yatırımları için yürütülen görüşmelerin de devam ettiğini ifade etti. Türkiye’nin AR-GE, üretim ve ihracat merkezi haline gelmesi gerektiğini vurguladı.

Togg’un rekabet gücü

Yerli otomobil Togg’un rekabet gücünün artırılacağına dikkat çeken Bakan, Togg’un elektrikli, batarya ve otonom araç teknolojilerinde önemli kazanımlar elde etmesinin beklediğini belirtti. 2024 yılı itibarıyla yollardaki Togg sayısının 50 bini geçtiği açıklandı.

Uydu ve uzay çalışmaları

Bakan, Türkiye’nin uydu üretme ve geliştirme kabiliyetlerinin küresel ölçekteki yarışta önemli bir öneme sahip olacağını vurguladı. Ayrıca, Ay Programı çerçevesinde Türkiye’nin Ay’a göndereceği araca yönelik hedeflerine de değinerek, bu proje aracılığıyla teknolojik kabiliyet kazandırmayı amaçladıklarını ifade etti.

Yeni teknoloji girişimleri

Bakan, Türkiye’deki Teknoparklar ve AR-GE merkezlerinin sayısının artmaya devam ettiğini belirterek, Türkiye’de şu an en az 7 unicorn girişimin bulunduğunu açıkladı. Bu girişimlerin milyar dolar değerine ulaşmasının beklendiği belirtildi.

Bakan, 81 ilde başlatılan Yerel Kalkınma Hamlesi Programı çerçevesinde her şehirde belirli yatırımlara teşvikler sunulacağını ve bu yatırımların ülkede ekonomik canlılık yaratacağını da ekledi.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
2025’te Türkiye’yi yüksek teknoloji merkezi yapacak!
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Sivas SRT ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!