
TÜİK’in açıkladığı verilere göre enflasyon, aralık ayında aylık yüzde 1,03 artarak yıllık oranını 44,38 olarak belirledi.
Bu veriler ışığında SSK ve Bağ-Kur emeklileri ile memur ve memur emeklilerinin maaşına yansıyacak zam oranları kesinleşmiş oldu.
SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaşlarına yüzde 15,75 oranında zam uygulanırken, memur ve memur emeklilerinin zam oranı ise yüzde 11,54 olarak belirlendi.
Bu durumla birlikte, aile yardımı ödeneği dahil en düşük memur maaşı 39 bin 177 liradan 43 bin 726 liraya yükselirken; en düşük memur emekli aylığı 17 bin 587 liradan 19 bin 617 liraya çıktı.
TÜİK’in açıkladığı enflasyon verileriyle birlikte belirlenen memur maaş zam oranı, birçok ödemenin miktarını etkileyecek.
Bu değişim, milyonlarca vatandaşın faturasını doğrudan etkilemesi bekleniyor.
Aralık ayı enflasyonunun belirlenmesiyle birlikte, 6 aylık enflasyon farkı kesinleşince kıdem tazminatı tavanı, bedelli askerlik ücreti, yaşlılık ve engelli aylığı ile evde bakım desteği ödemeleri de güncellenecek.
2025 Ocak ayında memur maaşı ile birlikte değişecek ücret ve ödemeler ise şu şekilde:
KIDEM TAZMİNATI
Kıdem tazminatı tavanı, 41 bin 828,42 liradan 46 bin 655,41 liraya yükselecek.
Bu tutar üzerinden damga vergisi kesildikten sonra net ödeme 46 bin 301 lira olacağı öngörülmektedir.
Kıdem tazminatı tavan fiyatı, memur maaş katsayısındaki artışa bağlı olarak belirleniyor. Çalışanlar, her yıl için bir brüt asgari ücret tutarında kıdem tazminatı alma hakkına sahip. Kıdem tazminatı tabanı brüt asgari ücret üzerinden hesaplanmaktadır.
Nihai rakam, 6 aylık enflasyon verilerinin kesinleşmesinin ardından Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın memur aylık katsayı değişikliğiyle netleşecektir.
65 YAŞ AYLIĞI
65 Yaş Aylığı: 4 bin 181,63 liradan 4 bin 664,19 liraya yükselecek.
Memur zammı, maaş katsayılarında bir artışa neden olduğundan, 65 yaş aylığı olarak bilinen yaşlılık aylığı, engelli aylığı ve evde bakım aylığında da artış bekleniyor.
Evde Bakım Parası: 9 bin 77,96 liradan 10 bin 125,56 liraya yükselecek.
Kronik Hastalık Parası: 9 bin 77,96 liradan 10 bin 125,56 liraya çıkacak.
Engelli Maaşı (Yüzde 40-69): 3 bin 338,06 liradan 3 bin 723,27 liraya yükselecek.
Engelli Maaşı (Yüzde 70 Üzeri): 5 bin 7,08 liradan 5 bin 584,90 liraya yükselecek.
SED ÖDEMELERİ
Sosyal destek ödemelerinden (SED) toplam 2,4 milyon kişi faydalanmaktadır.
Çocuk (Okul Öncesi): 4 bin 312,03 liradan 4 bin 809,63 liraya çıkacak.
Çocuk (İlköğretim): 6 bin 468,05

















