
Almanya’nın güney bölgelerinde faaliyet gösteren, Avusturya merkezli Oberbank, dikkat çekici bir karar alarak gündeme oturdu.
Büyük bir müşteri portföyüne sahip olan bu banka, Almanya’daki tüm şubelerinde nakit para işlemlerini sonlandırma kararı aldı.
Alınan bu karar, sektörde önemli bir yankı yaratırken, bankanın müşterileri tarafından da şaşkınlıkla karşılandı.
ATM VE GİŞE HİZMETİ ARTIK YOK!
Almanya’da bulunan şubelerde asılan duyurulara göre, 31 Ağustos 2025 tarihinden itibaren hem ATM hizmetleri hem de gişe işlemleri kalıcı olarak sona erecek.
Yapılan resmi açıklamada, bankamatiklerin tamamen devre dışı bırakılacağına dikkat çekildi. Bu kararın yalnızca belirli bir şube için değil, bankanın Almanya’daki tüm şubelerini kapsadığı belirtildi.
Artı49’da yer alan habere göre banka yönetimi, nakit işlemleri durdurma kararını “değişen müşteri alışkanlıkları” ile gerekçelendirdi.
Bankanın açıklamasında, müşterilerinin büyük bir kısmının işlemlerini artık dijital platformlar üzerinden gerçekleştirdiği vurgulandı.


















