Bosna Hersek Devlet Başkanlığı Konseyi Başkanı Denis Becirovic, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’la bir araya geldi. Dolmabahçe Ofisi’nde bir araya gelen liderler, Gazze’deki soykırım hakkında birlikte görüş alışverişinde bulundular. Becirovic, Erdoğan ile yaptıkları görüşmede Gazze’deki soykırımın dünyanın en büyük ayıbı olduğunu ifade etti. Gazze’deki sivil ölümlerinin durdurulması ve barışın sağlanması gerektiğini vurgulayan Becirovic, Türkiye ile Bosna Hersek arasındaki ilişkilerin çok olumlu olduğunu belirtti.
Denis Becirovic ayrıca Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Bosna Hersek’e verdiği destek için teşekkürlerini iletti. Erdoğan’ı dünya çapında bir lider ve Bosna Hersek’in büyük bir dostu olarak nitelendirdi. Becirovic, toplantının çok verimli geçtiğini ve Türkiye ile Bosna Hersek arasındaki ilişkilerin daha da güçleneceğini umduğunu belirtti. İki ülkenin tarih, kültür ve ekonomik ilişkilerinin güçlü olduğunu vurgulayan Becirovic, ticari ilişkilerin artarak devam etmesini arzuladığını bildirdi.
Türkiye ile Bosna Hersek arasındaki ticaret hacminin artması gerektiğini dile getiren Becirovic, Belgrad-Saraybosna otoyolunun hızlı bir şekilde tamamlanması gerektiği konusunda Erdoğan’a çağrıda bulundu. Savunma sanayii konusunu da ele aldıklarını belirten Becirovic, Srebrenitsa Soykırımı’nın 30. yılı anısına gelecek yıl yapılacak etkinlikler hakkında bilgi verdi.
Becirovic, gelecek yıl Birleşmiş Milletler’de Srebrenitsa Anma Günü’nün yapılacağını ve Bosna Hersek olarak hiçbir zaman nefret politikası gütmeyeceklerini belirtti. Becirovic ve Erdoğan’ın görüşmesi son derece olumlu ve verimli geçti. Becirovic, Erdoğan’a teşekkürlerini sunarken, Türkiye ile Bosna Hersek arasındaki ilişkilerin daha da güçlenerek devam etmesini umut ettiğini ifade etti. Son olarak, Becirovic Erdoğan’ı Bosna Hersek’e davet etti ve ülkeler arasındaki ilişkilerin daha da derinleştirilmesini diledi.

















