
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 2025 yılının ilk asgari ücreti açıklandı.
2024 yılı Eylül ayında 35 bin 188 TL olarak belirlenen asgari ücrette, yüzde 7,5 oranında bir artış gerçekleştirildi.
Buna göre, yeni asgari ücret net 37 bin 818 TL olarak belirlenmiştir.
Kararın oy çokluğuyla kabul edildiği, ancak işçi temsilcilerinin karara “hayır” oyu verdikleri bildirildi.
Asgari ücretin brüt tutarının ise 43 bin 469 TL olduğu belirtiliyor.
KKTC’DE ASGARİ ÜCRETİN AYRINTILARI
Yeni asgari ücretin saatlik, günlük ve haftalık dağılımı aşağıdaki gibidir:
2024 Net Asgari Ücret: 35 bin 188 TL
2025 Net Asgari Ücret: 37 bin 818 TL
2025 Brüt Asgari Ücret: 43 bin 469 TL
Saatlik ücret: 250,78 TL
Günlük ücret: 2 bin 6,26 TL
Haftalık ücret: 10 bin 31,30 TL
ASGARİ ÜCRETE İTİRAZ SÜRESİ BAŞLADI
Bakanlar Kurulu, Asgari Ücret Saptama Komisyonu’nun gerçekleştirdiği toplantıda alınan ve 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak Asgari Ücrete İlişkin Tavsiye Kararı’nı Resmi Gazete’de ilan etti. Ayrıca, 10 günlük itiraz süresinin tanınmasına karar verildi.

















