Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD48,46
%0.06
EURO56,33
%-0.02

Temmuz Zamları İçin Enflasyon Verileri Açıklandı!

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Emekli ve memurların maaşlarına yılda iki kez artış uygulanıyor. Bu artışların belirlenmesinde 6 aylık enflasyon verileri önemli bir rol oynuyor. Şu an, 2026 Temmuz ayında gerçekleştirilecek zam oranlarının hesaplamaları üzerinde duruluyor.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2026 yılı Mayıs ayına ait Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) verilerini kamuoyuyla paylaştı.

TÜFE’deki (2025-100) değişim, 2026 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 1,71, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 16,61, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32,61 ve on iki aylık ortalamalara göre ise yüzde 32,24 artış gösterdi.

Bu veriler doğrultusunda, SSK, Bağ-Kur emeklileri ve memurlarla memur emeklilerinin maaşlarına uygulanacak 5 aylık zam oranı şekillendi.

ENFLASYONUN MAAŞLARA ETKİSİ

SSK ve Bağ-Kur emeklileri, 6 aylık enflasyon oranı kadar artış alırken, memurlar ve memur emeklileri için toplu sözleşme oranları esas alınıyor. Memur ve memur emeklileri için, toplu sözleşmeden gelen rakam ve 6 aylık enflasyon farkı eklenerek hesaplama yapılıyor.

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLERİ NE KADAR MAAŞ ALIYOR?

SSK ve Bağ-Kur emeklileri için belirlenen en düşük emekli aylığı ise 20 bin lira seviyesindedir.

MEMUR VE MEMUR EMEKLİLERİNİN MAAŞLARI NE KADAR?

En düşük memur maaşı günümüzde 61 bin 890 lira olarak belirlenirken, en düşük memur emeklisi aylığı 27 bin 772 lira seviyesindedir.

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLERİNE 5 AYLIK YÜZDE 16,61 ZAM

Bu bilgiler doğrultusunda, SSK ve Bağ-Kur emeklilerine yapılacak zam oranı yüzde 16,61 olarak belirlenmiştir.

En düşük SSK ve Bağ-Kur emeklilerine sağlanacak 16,61’lik zam ile birlikte, 20 bin lira olan maaşları 3 bin 322 lira artarak 23 bin 322 lira olacak.

MEMUR VE MEMUR EMEKLİLERİNE 5 AYLIK YÜZDE 12,41 ZAM

Memurlara ve memur emeklilerine yüzde 7 oranında bir zam yapılacak ve ilk 6 aylık enflasyonun ilk yarıdaki yüzde 11’i aşan kısmı üzerinden de fark yansıtılacak. Toplu sözleşmeye göre, memur ve memur emeklilerine 2026 Temmuz ayında uygulanacak zam oranı yüzde 7 olarak belirlenmiştir. Bunun üzerine enflasyon farkı eklenecek.

Bugün açıklanan Mayıs enflasyonu ile memur ve memur emeklilerine toplamda yüzde 12,41 oranında bir artış yapılacak.

Buna göre, en düşük memur maaşı 61 bin 890 liradan 7 bin 680 lira artış ile 69 bin 570,54 liraya çıkacak. Aynı şekilde, en düşük memur emeklisi maaşı da 27 bin 772 liradan 3 bin 446,50 lira zam ile 31 bin 218,50 liraya yükselecek.

Bu sefer memurlara, ocak döneminde verilen 1.000 lira ek ödeme yapılmayacak. Ayrıca, SSK ve Bağ-K

Temmuz Zamları İçin Enflasyon Verileri Açıklandı!
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Sivas SRT ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!