
Emekli ve memurların maaşlarına yılda iki kez artış uygulanıyor. Bu artışların belirlenmesinde 6 aylık enflasyon verileri önemli bir rol oynuyor. Şu an, 2026 Temmuz ayında gerçekleştirilecek zam oranlarının hesaplamaları üzerinde duruluyor.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2026 yılı Mayıs ayına ait Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) verilerini kamuoyuyla paylaştı.
TÜFE’deki (2025-100) değişim, 2026 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 1,71, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 16,61, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32,61 ve on iki aylık ortalamalara göre ise yüzde 32,24 artış gösterdi.
Bu veriler doğrultusunda, SSK, Bağ-Kur emeklileri ve memurlarla memur emeklilerinin maaşlarına uygulanacak 5 aylık zam oranı şekillendi.
ENFLASYONUN MAAŞLARA ETKİSİ
SSK ve Bağ-Kur emeklileri, 6 aylık enflasyon oranı kadar artış alırken, memurlar ve memur emeklileri için toplu sözleşme oranları esas alınıyor. Memur ve memur emeklileri için, toplu sözleşmeden gelen rakam ve 6 aylık enflasyon farkı eklenerek hesaplama yapılıyor.
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLERİ NE KADAR MAAŞ ALIYOR?
SSK ve Bağ-Kur emeklileri için belirlenen en düşük emekli aylığı ise 20 bin lira seviyesindedir.
MEMUR VE MEMUR EMEKLİLERİNİN MAAŞLARI NE KADAR?
En düşük memur maaşı günümüzde 61 bin 890 lira olarak belirlenirken, en düşük memur emeklisi aylığı 27 bin 772 lira seviyesindedir.
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLERİNE 5 AYLIK YÜZDE 16,61 ZAM
Bu bilgiler doğrultusunda, SSK ve Bağ-Kur emeklilerine yapılacak zam oranı yüzde 16,61 olarak belirlenmiştir.
En düşük SSK ve Bağ-Kur emeklilerine sağlanacak 16,61’lik zam ile birlikte, 20 bin lira olan maaşları 3 bin 322 lira artarak 23 bin 322 lira olacak.
MEMUR VE MEMUR EMEKLİLERİNE 5 AYLIK YÜZDE 12,41 ZAM
Memurlara ve memur emeklilerine yüzde 7 oranında bir zam yapılacak ve ilk 6 aylık enflasyonun ilk yarıdaki yüzde 11’i aşan kısmı üzerinden de fark yansıtılacak. Toplu sözleşmeye göre, memur ve memur emeklilerine 2026 Temmuz ayında uygulanacak zam oranı yüzde 7 olarak belirlenmiştir. Bunun üzerine enflasyon farkı eklenecek.
Bugün açıklanan Mayıs enflasyonu ile memur ve memur emeklilerine toplamda yüzde 12,41 oranında bir artış yapılacak.
Buna göre, en düşük memur maaşı 61 bin 890 liradan 7 bin 680 lira artış ile 69 bin 570,54 liraya çıkacak. Aynı şekilde, en düşük memur emeklisi maaşı da 27 bin 772 liradan 3 bin 446,50 lira zam ile 31 bin 218,50 liraya yükselecek.
Bu sefer memurlara, ocak döneminde verilen 1.000 lira ek ödeme yapılmayacak. Ayrıca, SSK ve Bağ-K

















