
İran ile ABD arasındaki kırılgan ateşkes, Hürmüz Boğazı’nda sarsılmaya devam ediyor.
Küresel ticaretin kritik noktası kabul edilen Hürmüz Boğazı’ndaki gemi geçişleri henüz normale dönebilmiş değil.
2 BİN GEMİ VE 20 BİN PERSONEL MAHSUR
İran’ın yarı resmi haber ajansı Fars’a göre, İran’ın Hürmüz Boğazı’nı kapatmasıyla birlikte bölgede yaklaşık iki bin gemi ve 20 bin gemi personeli mahsur durumda kalmış durumda.
SİGORTA SORUNLARI VE GÜVENLİK ENDİŞELERİ YAŞANIYOR
Bazı gemilerin İran’ın onayı ile Hürmüz Boğazı’ndan geçiş yapabildiği ancak buna rağmen birçok geminin personelleriyle birlikte, sigorta sorunları ve güvenlik endişeleri gibi nedenlerden ötürü boğazdan geçiş yapamadığı ifade ediliyor.
Ayrıca, bazı nakliye firmalarının gemideki personelin ve geminin sigortasını iptal ettiği bu nedenle de gemilerin farklı limanlara yanaşamadığı belirtiliyor.
İran’dan Hürmüz açıklaması: “İran’la iş birliği yapanlara açık olacak”
ABD: “Hürmüz Boğazı’ndaki akış en geç yazın başlayacak”


















